hello

Köpvillkor

Frakt & leveranstid

Vi skickar med Schenker vilket innebär att du hämtar på utlämningsställe. Anledningen till detta är att vi och du då kan spåra paketet och du får också ett mail när vi har skickat paketet. Om du inte har möjlighet att hämta paketet så hör av dig till oss på info@levasockerfri.se så kan vi skicka med posten istället. Det innebär dock att paketet inte är spårbart och försäkrat och du står för risken ifall det kommer bort.

Frakt och expeditionsavgift är 59kr inom Sverige, oavsett vikt. Handlar du över 999kr bjuder vi på frakten! För att spara på miljön så återbrukas emballage så ofta det går men ibland blir det nya förpackningar.

Hämtar du själv i Hjulsbro är det självklart fraktfritt oavsett belopp.

Din order postar vi inom 1-5 vardagar. Ska du hämta själv så kontaktas du när det är klart.

Om du inte hämtar ut ett paket (avisering sker till den mailadress eller mobilnummer som du angett) så skickar vi en faktura på den kostnad vi får hos Schenker dvs 100 kr. Om du vill att vi skickar dina produkter igen så får du betala ny frakt på 59 kr.

Betala

När du kommer till kassan kan du välja att betala via Swish eller Klarna (här kan du sen välja att betala med kort, faktura eller avbetalning). Kontant betalning är ej möjlig, men du kan swisha direkt vid hämtning/lämning i Hjulsbro.

Dina uppgifter

När du handlar eller registrerar dig som kund hos oss så uppger du dina personuppgifter. Vi sparar de uppgifterna i vår verksamhet för att kunna bemöta dig med rätt information om dina köp. Vi ger inte dina uppgifter vidare till tredje part. Vi skickar ut nyhetsbrev nu och då och du kan enkelt avregistrera dig från dem enligt reglerna för GDPR.

Beställningar från utanför Sverige

Frakt enligt Schenker tillkommer för beställningar från utanför Sverige, oavsett orderbelopp. Vill du beställa till adress utanför Sverige, mejla info@levasockerfri.se så får du mer information hur du gör.

Garantier

Garantier på en produkt lämnas av respektive tillverkare. Kontakta oss innan du beställer om du känner dig osäker om produkten. Huruvida du tål produkten kan ju vi omöjligt veta, det kan bara du. Är du osäker om du tål produkten, igen, kontakta oss så du får en innehållsförteckning innan du beställer.

Ångerrätt & returer

Öppet köp

Du har öppet köp i 14 dagar från att paketet har skickats från oss. Mer om öppet köp och ångerrätt i Sverige här. Om du returnerar en produkt du köpt står du alltid för returkostnaden. Produkterna ska vara oöppnade och i sin originalförpackning. Vid godkänt återköp så får du pengarna tillbaka, senast 10 dagar efter att vi fått din retur. Är förpackningarna öppnade eller inte kompletta så accepteras inte returen. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad. Fyll i formuläret nedan vid returer.

Reklamation

Är det fel på en vara? Då kan du reklamera varan och få tillbaka pengarna samt för ditt portoutlägg. Detta måste du göra skyndsamt dock senast inom 30 dagar från inköpet.  Minst halva innehållet ska vara kvar i det du returnerar. Är själva förpackningen skadad kontakta oss. Kasta aldrig något utan att ha varit kontakt med oss.

Fel på varan är om den är skadad eller att själva innehållet inte är som det brukar vara. Reklamation är alltså inte om du inte gillar doften, effekten, färgen, är allergisk eller av annan anledning inte vill ha produkten längre. Då kan du returnera produkten enligt våra bestämmelser för öppet köp. Fyll i formuläret nedan vid returer.

Du som kund blir debiterad de extra kostnader som uppkommer om returen inte är komplett. Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad.

Dessa uppgifter behöver vi innan du skickar tillbaka produkten:

  • Namn
  • E-post
  • Telefon
  • Varför vill du returnera en produkt
    • Jag har ångrat mig
    • Produkten är inte som den brukar vara
    • Förpackningen är förstörd
  • Beskriv mer om varför

Här på LevaSockerfri förespråkar vi en fokus på helheten, vilket innebär både fysisk, psykisk. social och mental/själslig hälsa. Vi coacher och ger råd som vägledning till förändring och utveckling med fokus på lösningar baserat på kost, näring och mental hälsa.

Våra råd är aldrig en ersättning för läkarvård eller läkarundersökning om det är befogat, utan ska ses som informationskälla för en hälsosam livsstil och som ett komplement till råden från sjukvården. De livsstilsförändringar du väljer att införa är alltid frivilligt och ditt val. Då vi inte kan ha kunskap om din fullständiga medicinska historia frånsäger oss allt ansvar gällande din hälsa.

Betalning av behandling

När du signerat den gemensamt överenskomna behandlingsplanen har du 14 dagars ångerrätt på din behandlingsplan, efter det gäller avtalat enligt den i avtalet överenskomna planen och uppsägningstid. Vi är anslutna till autogiro och om din överenskomna behandlingsplan innebär regelbundna inbetalningar så utförs detta via autogiro. Vid avslutad behandlingsplan avslutas även autogirodragning automatiskt utan att du ska behöva göra något.

Ångerrätt
Du har rätt att frånträda köpeavtalet med oss utan att ange något skäl inom 14 dagar. Detta gäller från dagen då du ingick avtal om behandlingsplan genom att signera din behandlingsplan som du fått digitalt för utprintning eller mottagit i pappersform. Vill du utöva ångerrätten ska du skicka till oss ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, eller e-post).

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Verkan av utövad ångerrätt
Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, bland dem också leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Retur av levererade produkter: Om du utöver din ångerrätt och som del av din behandlingsplan har mottagit böcker eller andra greppbara produkter så ska dessa returneras, eller du kan välja att betala specifikt för det du i så fall önskar behålla.

Produkter skickas då till : LevaSockerfri, skogsgatan 87, 587 231 Linköping. Du står för porto.

Betalning av fristående kursaktivitet

När du anmäler dig till en kurs så gör du det lämpligen via webbutiken och väljer där den betalningslösning som passar dig bäst.

Avbokning av fristående kurs

Vid avbokning senast 2 veckor innan en kurs så återbetalar vi 75% av kursavgiften. Avbokning senare än det återbetalas inget.

Finns det medicinska skäl att du inte kan gå den behandling eller kurs som du är anmäld till, får du utan extra kostnad boka om dig till ett senare senare tillfälle, med begränsningen till en kursstart inom 1 år från datumet på fakturan med anmälningsavgiften. Efter det anser vi din anmälningsavgift förbrukad.

Tjänst på telefon, zoom eller på plats hos oss

Tjänst som bokas utanför behandlingsplan, antingen på plats i våra lokaler eller på distans via tex telefon eller zoom, faktureras i sitt fulla belopp efter (första*) samtalet med 10 dagars betalningstid om inget annat överenskommas.

*i tillfälle av att tjänsten är uppdelat i flera samtal

Privatperson/Företag

Alla priser som nämns på hemsidan riktar sig till privatpersoner, dvs de är inklusive moms. Är det ett företag som är betalningsmottagare så tillkommer moms på priserna.

Privatpersoner har 10 dagar på sig att betala fakturan, företag 20 dagar.

Betalningsalternativ

I webbutiken väljer du det betalningssätt som passar dig bäst

För utförda tjänster skickas en faktura med möjlighet att betala via Swish eller BankGiro.

För delbetalning vid behandlingsplan skickar vi normalt ut faktura i förskott den 6 varje månad med betalning den 26:e samma månad. Betalning kan utföras via Bankgiro eller Klarna.

Behöver vi skicka en betalningspåminnelse till dig så tar vi inget extra betalt för den första. Det kan vara som så att något kan ha gått snett med betalningen. Du får en möjlighet att kolla upp vad som har hänt och rätta till.

Däremot vid den andra betalningspåminnelsen så lägger vi på en avgift på 60:- på det ursprungliga fakturabeloppet.

Skulle du inte betala fakturan efter en tredje betalningspåminnelse samt att vi inte får tag i dig via email eller telefon, så skickar vi ärendet vidare direkt till inkasso och kronofogen. Detta vill vi helst slippa, men tyvärr kan det bli nödvändigt. 

Inställd kurs

Ställer vi in en kurs på grund av för få deltagare ombokas du i första hand till en senare kursstart, i andra hand får du full återbetalning av den erlagda avgiften.

Lagring av personuppgifter

Den information vi samlar in är de uppgifter om dig själv som du själv lämnar i samband med kontakt med oss, det vill säga: namn, adress, mejladress och telefonnummer. Detta använder vi för att genomföra vårt uppdrag gentemot dig som klient, administrera fakturor och för att kunna nå dig med information om vår verksamhet.

Vi använder den information vi har om dig för att kunna fullgöra vårt åtagande gentemot dig som kund. Dessutom använder vi dina uppgifter för att kunna svara dig på bästa sätt när du kontaktar oss med frågor.

Vid utskick från oss till dig används de kontaktuppgifter du lämnat till oss. Detta gäller utskick gällande information om det som händer, våra regler, villkor och förmåner.

När vi genomför undersökningar, för att utveckla och förbättra de tjänster vi erbjuder, till exempel genom enkäter eller enstaka frågor på hemsidan sker detta alltid anonymt om inget annat anges och det är alltid frivilligt att delta.

Vi samarbetar med företag, organisationer och myndigheter som hjälper oss att tillhandahålla varor och förbättra våra tjänster. Inga av dessa parter får egen tillgång till vårt kundregister. De företag som vi väljer att samarbeta med har en egen strikt policy för hur de hanterar kunduppgifter.

Vi lagrar de personuppgifter du lämnar när du blir kund hos oss i en period om maximalt ett år efter avslutat kundrelation om inte en lag kräver att informationen sparas längre, som journalföringslagen eller bokföringslagen.

Vill du veta vilken information om dig vi har sparad så kan du skriva till oss för att få ta del av denna. Detta har du rätt till kostnadsfritt en gång per år.

Frågor

Du är alltid välkommen med dina frågor och funderingar på info@levasockerfri.se

Varukorg